13 września 2013

SZYMON KOŁODA RELACJONUJE DLA NAS FESTIWAL W GDYNI. POZNAJCIE SEKRET PRACY JURORA

Rozmawiałem z Agnieszką Holland! Sławna reżyserka siedziała naprzeciw mnie i radziła, w jaki sposób wybrać najlepszy film festiwalu!

A wszystko miało miejsce podczas spotkania młodzieżowego jury z "zawodowymi" członkami jury głównego, m.in. Agnieszką Holland, Januszem Głowackim, Agatą Buzek oraz Christopherem Hamptonem. Pytaliśmy ich, jak odróżnić rolę źle zagraną od źle napisanej, a także co brać pod uwagę oceniając filmy. Czy najważniejszy jest scenariusz, aktorstwo, muzyka... W końcu przed nami bardzo trudne zadanie wybrania najlepszego filmu festiwalu.

Dam Wam wskazówkę, którą wtedy usłyszałem i wziąłem sobie do serca: W KINIE NAJWAŻNIEJSZE SĄ UCZUCIA. LICZĄ SIĘ EMOCJE, JAKIE FILM W NAS BUDZI, BO TYLKO WÓWCZAS JESTEŚMY GOTOWI GO BRONIĆ! Którego festiwalowego filmu jestem gotów bronić jak lew, tego na razie nie mogę Wam powiedzieć. Tajemnica zawodowa:)

Zdjęcie: To było spotkanie! Jury młodzieżowe poznało Jury Konkursu Głównego :-)

Wybór nie będzie łatwy, bo festiwal to prawdziwy  maraton filmowy. Dużo oglądania, ale odpowiada mi ta  "praca". A jeśli jesteście ciekawi, który film festiwalu podobał mi się najbardziej, zapraszam na bloga w poniedziałek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz