27 sierpnia 2013

WYGRAŁO "OBLICZE" SZYMONA KOŁODY!!!


17-latek Szymon Kołoda z Żar w województwie lubuskim wygrał konkurs kampanii "Oglądam, czuję, myślę - młodzi w kinie". To właśnie on zasiądzie w młodzieżowym jury podczas 38. Gdynia Film Festival, a jego film zobaczą widzowie w całej Polsce. W plebiscycie internautów zwyciężyła produkcja „Obudź się” Tomasza Wichra.

Wyjazd do Gdyni Szymon Kołoda wywalczył dwuminutową impresją o tożsamości zatytułowaną "Oblicze".

Od dawna zastanawiam się kim jestem, dokąd zmierzam – mówi zwycięzca – Postanowiłem pokazać swoje różne wcielenia nakładając przenikające się kadry. Mimo, że do dyspozycji miałem tylko zwykły aparat fotograficzny udało się osiągnąć zamierzony efekt. Ale stać mnie na więcej. Porównując filmy konkurentów wydawało mi się, że nie mam szans na zwycięstwo.




Szymon Kołoda zasiądzie w jury młodzieżowym podczas zbliżającego się 38. Gdynia Film Festiwal (9-14 września). Weźmie też udział w zajęciach edukacyjnych.

Wyjazd do Gdyni  to najlepszy prezent na urodziny – mówi Szymon Kołoda, który podczas pobytu w Gdyni skończy 18 lat. – Wiem, że dużo się nauczę, poznam ciekawych ludzi, ale przede wszystkim mam nadzieję, że będę bliżej realizacji marzenia o studiach reżyserskich w Katowicach. 

Relacje Szymona z gdyńskiego festiwalu można będzie śledzić na naszym blogu. Jego film „Oblicze” trafi na ekrany w całej Polsce. Zobaczą go uczniowie i nauczyciele podczas pierwszych lekcji kinowych z cyklu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej,  które ruszają  8 października. To największy i najlepiej dopasowany do potrzeb młodych widzów program edukacji filmowej prowadzony w kinach w Polsce. Zapisy na rok 2013-2014 już się rozpoczęły. Aplikować można za pośrednictwem strony www.nhef.pl.
  
„Oblicze” pokonało ponad 40. produkcji nadesłanych na konkurs kampanii „Oglądam, czuję, myślę – młodzi w kinie”.
W plebiscycie internautów zwyciężył film „Obudź się” Tomasza Wichra z 5 tysiącami odsłon na kanale YouTube.  

1 komentarz: